Jun 13, 2010

Recycle

macam mana cara korang appreciate alam sekitar ek??..maybe ada orang yang suka amik gambar...masuk hutan, pegi taman-2, panjat bukit dan sebagainya untuk amik gambar...or maybe gak ada orang yang suka beli gambar yang berkaitan dengan unsur alam sekitar...contohnya pegi ke pameran-2 then beli...ataupun, maybe ada yang guna cara recycle, demi menjaga alam sekitar...

me??..hmm, kalau nak buat cara 1st tu, rasanya belum sampai masanya...now, hubby yang tengah gila amik gambar...so, biar dia ja yang teruskan dulu...cara kedua tu pulak, aku bukan orang yang berkemampuan untuk beli gambar-2 kat pameran...mesti mahal kan...

nampaknya, cara ketiga ja la yang seswai untuk aku kan...aku dah start dah...aku kan keja kat bahagian admin...so, banyak la file-2 yang ada...kalau file baru, selalunya akan ada seperator kat dalam tu kan...department aku jarang guna seperator tuh...selalunya akan terbuang ja la...rugi kan...tebang pokok semata-mata nak buat kertas-2 tuh...last-2 kat tong sampah plak peginya...untuk elak dari dibuang, aku kutip la suma tuh, then aku bindingkan cantik-2, jadikan buku nota...now, i have three note book hasil dari keja recycle ni...

taraaa....ni hasilnya...for me, it's not bad...guna apa yang ada, daripada nak keluarkan duit beli yang baru...kalau rajin, hiaslah sikit... :))


bukan apa, alam sekitar ni penting untuk kita jaga...bukan untuk orang lain pun...untuk generasi kita gak...  pengumuman, dua-2 note book kecik tu, dah kena kebas...1 my opismate mintak...1 lagi Mr. Hubby amik, katanya nak buat nota photography...diary yang digunakan skarang ni, agak besar n xseswai nak letak dalam beg...hmmm, terpaksa la aku buat yang lain nanti...tapi at least, ada yang hargai kan... :) sekian saja entry kali ni.... Tataa...

0 comments:

Post a Comment

Jariku berkata:

 

My Chenta Hati

Daisypath Anniversary tickers

My Precious...

Daisypath Happy Birthday tickers
Copyright 2009 MyPalace. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan