Nov 9, 2013

Zoo Taiping

Continue cerita semalam..day 2 kitorang berkunjung ke zoo taiping pulak..kali ni mak,ayah n adik2 saya turut serta..bila berkumpul ramai-ramai, jangan kata pegi jalan,duduk kat umah pun dah syok kan..ni kan pulak keluar bersiar-siar..

Last time saya pegi,saya masih bersekolah..so tak ingat la harga tiket berapa kan..sekarang ni saya dah pun punya 2 orang anak..harga tiketnya rm18 untuk dewasa dan rm8 untuk kanak-kanak berumur antara 3-12 tahun..below 3years free ye..

Kitorang masuk zoo tu dengan berjalan kaki..pusing 1 zoo tu memakan masa dalam lingkungan 4-5jam..saya sangat tak recommend untuk naik train sebab train tu langsung tak berhenti untuk bagi masa kita tengok binatang-binatang tu..laju ja driver tu bawak..so, jalan kaki baru puas ati..boleh berlama-lama tengok sekor-sekor binatang then snap gambar..

Untuk yang bawa anak kecil, dinasihatkan supaya bawa stroller, topi, payung, air dan kudap-kudap..sehari sebelum pegi,hubby dah pesan untuk beli botol air untuk nina dan hasya..senang diorang nak minum bila haus..payung pulak in case kalau hujan..sebab masa kitorang pegi, paginya sangat cerah,tetiba tengahari hujan lebat..luckily   ada bawa payung tau..untuk kudap-kudap pulak, mak saya siap bungkuskan sosej dan nugget..lapar seyh bila berjalan-jalan kat dalam tu..

Nah layan gambar...

0 comments:

Post a Comment

Jariku berkata:

 

My Chenta Hati

Daisypath Anniversary tickers

My Precious...

Daisypath Happy Birthday tickers
Copyright 2009 MyPalace. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan