Jan 14, 2010

Bantuan Sekolah.....

ari ni baru aku terbaca dlm satu forum yg bantuan sekolah dh kena potong....aku baru ja kawen, xda anak lg, so x alert la sgt psl yuran skolah ni....tp dsebabkn ari ni aku xda keja, aku byk la sket membaca....then terbaca la psl ni...

katanya, dia terkezut sbb ari 1st antar ank p skolah, guru besar umum yg pihak KPM ada bt skit potongan terhadap peruntukan tahunan sklh berbanding thn lps...disebabkn potongan ni, pihak sklh terpaksa btlkn some activity sampingan sbb peruntukan xcukup....

Tuisyen2 tambahn pun kn dikurangkan @ dibatalkn sbb elaun khas guru utk bt tuisyen ni kn tarik blk...kesian kn utk parents yg xberkemampuan...parents yg mampu, blh la antar anak2 kt pusat tuisyen...anak2 org yg kurang berkemampuan cmna plak? kn blaja sndiri la maknanya....then cmna plak utk pelajar2 luar bandar yg kebykannya terdiri dr org2 yg kurang mampu...kesian diorg, ssh nk dptkn ilmu tambahan....

knp jd cmni ek...sepatutnya pendidikan ni kn diutamakan...sbb pendidikan la yg akn majukn anak bangsa....majukn negara....klau xdpt pendidikan yg ckp, cmna anak2 ni nk bersaing dlm dunia yg dikatakan tanpa sempadan skang ni....kt mn slhnya smpi jd cmni???..atau pn suma ni terjadi ekoran dari kemerosotan ekonomi dunia...

sma2 la kita pikirkan...

Kt Sini La Aku Baca

p/s : utk yg xda anak lg (cm aku gak la), simpan la duit utk pembelajaran anak2 kita nnt....utk yg dh alami suma ni, tabahkn ati....kerja kuat lg, sbb pelajaran tu penting...xda pelajaran, kita xkemana....sedang graduan lg kn menganggur, ini kn pula ........................ (sambung la sndiri k....)

0 comments:

Post a Comment

Jariku berkata:

 

My Chenta Hati

Daisypath Anniversary tickers

My Precious...

Daisypath Happy Birthday tickers
Copyright 2009 MyPalace. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan