Jan 7, 2010

Boys Over Flower

Setelah beberapa entri psl novel, aku nk alih angin sket, nk cita psl tv series plak…kita tgk cmna ya….tp aku ttp akn teruskan review novel gak….dont worry k….

Antara pelakon cita ni adalah jejaka2 group F4….ala, yg belakon cita meteor garden petang2 yg femes gla dl tu….xigt??? huhh…rugi2….yg pmpn plak, sori ye, aku xigt nm sbnr dia….

Title : Boys Over Flower

Cita ni mengisahkan hubungan antara dua darjat gak lebih kurang….jejaka F4 terdiri daripada org2 yg berada….yg plg kaya, confirm la hero kn…nm dia Gu Jun Pyo….mereka semua ni bersekolah di sekolah kepunyaan keluarga Jun Pyo iaitu Sekolah Shinhwa….sekolah Shinhwa ni, sekolah utk anak2 org kaya ja….klau xkaya xleh msk….n kumpulan F4 ni ada bangunan pembelajaran dia yg sndr…org len xleh campur….cikgu2 utk diorg pn khas…diorg xmsk klas cm org len…over kn….

Satu hari, nk dijadikan cita la kn, heroin cita ni, Guem Jan Di telah selamatkan slh seorg pelajar Shinhwa yg nk bunuh diri (terjun bangunan)…utk bg reward kt dia, presiden Kumpulan Shinhwa bg peluang kt dia utk belajar kt sekolah Shinhwa….bkn senang, org miskin mcm Jan Di utk msk sekolah tu….

Jan Di, orangnya sgt lurus dan sgt berterus terang….n agak panas baran….slalu cr psl ngn Jun Pyo sbb dia slalu xberkenan ngn sikap Jun Pyo…dlm dok gaduh2 ngn Jun Pyo, slh seorg ahli kumpulan F4 telah jatuh hati dgn telatah dan sikap Jan Di iaitu Ji-Ho…Ji-Ho dan Jun Pyo punya personality yg sgt berbeza….Ji-Ho pendiam dan penyabar manakala Jun Pyo, panas baran….

Setelah bergaduh hampir setiap kali berjumpa, Jun Pyo dpt merasai kelainan perasaannya…dia rs yg dia dah mula menyukai Jan Di….mcm2 yg Jun Pyo bt utk gembirakan Jan Di, tp dlm ms yg sama, mereka ni xleh berhenti gaduh….walaupn nk mkn kt tepi pantai yg ala2 romantik pn, bleh gaduh lg….ish ish ish….bla Ji-Ho tau yg Jun Pyo suka kt Jan Di, Ji-Ho pn beralah, Ji-Ho undur diri….kesian Ji-Ho tau….dh la Ji-Ho ensem, baik plak tu….

Yg selebihnya, aku sarankan korang tgk sndiri…cita ni tgh on-air kt tv8…tp aku dh tgk smpi abis dh…sbb aku xsabar nk tau ending dia…so, aku bli dvd cita ni as hadiah utk besday mak aku…n aku pn join tgk skali...hehe….pendek kata, serampang dua mata la…hihihi….

Bg aku, best part of cita ni ialah, smpi kt last episode cita ni, aku cm xleh agak lg, si Jan Di ni nk plh sapa…Jun Pyo or Ji-Ho….dh btl2 last, baru tau….hubby aku pn ska cita cmni la….cita yg kita xleh bajet ending dia cmna…


p/s : aku suka cita ni….

0 comments:

Post a Comment

Jariku berkata:

 

My Chenta Hati

Daisypath Anniversary tickers

My Precious...

Daisypath Happy Birthday tickers
Copyright 2009 MyPalace. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan